تمرهندی ترش – 450 گرم

تمرهندی ترش – 450 گرم

0 دیدگاه مشتری فروخته شد: 1

تمرهندی ترش – 450 گرم

0 دیدگاه مشتری فروخته شد: 1

270,000 تومان

خرید آنلاین تمرهندی ترش

270,000 تومان

افزودن به سبد خرید
اکنون خرید کنید
معرفی

تمر هندی از دسته میوه‌جات و دارای رنگ قهوه ای است که در بهبود عملکرد سیستم عصبی، کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کنترل دیابت و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد وآگاهی از فواید، خواص، کاربرد، طرز استفاده، عوارض، مضرات و ارزش غذایی آن مفید است.

خواص تمبر هندی

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش

تمبر هندی مدت‌های زیادی است که به‌عنوان ضدیبوست طبیعی شناخته می‌شود. وجود فیبرهای غذایی فراوان در این میوه، باعث این ویژگی شده است. مصرف تمبر هندی به شکل میوه یا ادویه، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. وجود فیبر فراوان باعث می‌شود که با مصرف این میوه، مدفوع به‌راحتی از دستگاه گوارش دفع شود.

  • حفاظت از سلامت قلب

مقدار زیاد ویتامین C نیز از دیگر عوامل مؤثر در بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی است. ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است که تأثیر رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش می‌دهد. رادیکال آزاد، نتیجه‌ٔ متابولیسم سلولی است و از عوامل مخربی است که با بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها در ارتباط است.

  • بهبود گردش خون

تمبر هندی منبع غنی از آهن است. مصرف هر واحد تمر هندی، بیش از ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تأمین می‌کند. مقدار کافی آهن در بدن، میزان گلبول‌های قرمز خون را در حد مناسب و مطلوبی نگه می‌دارد. این مقدار گلبول قرمز، اکسیژن لازم را برای عملکرد صحیح عضلات و سایر اندام‌های بدن تأمین می‌کند.

  • بهبود عملکرد سیستم عصبی

یکی از مواد مغذی موجود در تمبر هندی، انواع ویتامین‌های گروه B است. تیامین یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانواده ویتامین B، در تمبر هندی به‌وفور یافت می‌شود. تیامین، مسئولیت بهبود عملکرد سیستم عصبی را بر عهده دارد. همچنین، رشد عضلات از دیگر وظایف این ویتامین در بدن است. تیامین عامل اصلی فعال نگه داشتن بدن، حفظ انعطاف پذیری و قوی‌ ماندن است.

  • کاهش وزن

یکی از عناصر منحصربه فردی که می‌توان از تمبر هندی استخراج کرد و می‌توانید از خواص آن در قالب ادویه استفاده کنید، هیدروکسی سیتریک اسید است. این اسید رابطه مستقیمی با کاهش وزن دارد چون می‌تواند آنزیم‌های مسئول ذخیره‌سازی چربی در بدن را مهار کند.

  • کنترل دیابت

تمبر هندی علاوه بر اینکه مانع افزایش وزن می‌شود، آنزیم‌های آلفا آمیلاز را مهار می‌کند. این آنزیم مانع جذب کربوهیدرات‌ها می‌شود. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات می‌تواند میزان سطح انسولین و گلوکز را افزایش دهد که این مشکل بزرگی برای مبتلایان به دیابت است. تمر هندی می‌تواند این نوسانات را کنترل و نظارت کند.

0